هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

بتحبها ؟ طيب ادخل واحنا هنخطبهالك

كاتب الموضوعرسالة
koky
الــمــديــر الــعــام
الــمــديــر الــعــام
koky

. : http://6arbyat.net/songs/lebanon/dyana/6arbyat_dyana_021.mp3

بتحبها ؟ طيب ادخل واحنا هنخطبهالك Empty
مُساهمةموضوع: بتحبها ؟ طيب ادخل واحنا هنخطبهالك   بتحبها ؟ طيب ادخل واحنا هنخطبهالك Emptyالأحد سبتمبر 06, 2009 1:55 pm

[center][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]تعالي يا آدم لرحله صغيره هنطلعها سوا بس يارب تستحملني ونكمل المشوار..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]بتحب؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]قوي؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]قولتلها انك بتحبها؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]وكان رد فعلها ايه ؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]هي كمان طلعت بتحبك.. مممممممم[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]وبعدين؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]لا ازاي الحب فيه بعدين ..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]زي انكـ هتعمل ايه بحبك ليها[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]ولغايه ما تقدر تتقدم هتعمل ايه ؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkorange]سكت يعني[/color][color=#0000ff] .. متخافش مني .. انا انسان برضه واكيد هيجي يوم هحب واتحب بس الفرق بينا اني حسبتها صح .. قولي بس ناوي علي ايه وانا اعلمك تحسبها صح..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]مممممم هتقضيها مكالمات وحوارات واحيانا مقابلات[/color][color=#0000ff]..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkgreen]واهلها عارفين؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]يدبحوها مش كفايه .. مممممممممم[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkgreen]وياتري لما بتقولك بحبك بتصدقها؟[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkgreen]طيب ازاي وانت ساعدتها تكدب علي اهلها؟[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]حتي لو الاهل تفكيرهم رجعي من وجه نظرك يبقي البنت اقل منهم تفكير لانها اختارت تحل المشكله بالكدب وانها تستغفل اهلها..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=magenta]تعمل ايــــــــــــــــــــــــــــــــــه ؟[/color][color=#0000ff]! صدقني هو ده اللي انا جاي علشانه.. بتحبها قوي ومعاك في الجامعه - في الشغل- في الشارع - في اي مكان مش هقولك بطل تحبها لان محدش يقدر يشيل الشعور ده من جواك.. انت بس بنفسك تقدر تتخطاه..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]او.. توظفه في الحلال [/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]ازاي؟![/color][color=#0000ff] .. اولا لازم تحط في اعتبارك ان الانسانه دي بنت ناس[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]ايا كان مستواهم فهي بنت ناس .. وفي الغالب الناس دي معترضه ان بنتهم تحب وتستعمل الحب[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]تستعمله يعني تكلمك وتخرج معاك..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]دي سمعه يا بن الناس مش لعب عيال..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]ده من وجهه نظرهم ..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]شوفت خلتني برضه ارجع لكلام الناس..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]ونسيت اهم نقطه ..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=black][color=red]ربنا..[/color] [/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=mediumturquoise]تعالي نتكلم شويه ونرجع لكلام الناس[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]ان الاهم من السمعه وكلام الناس ان في رب مطلع..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]مش محتاجني اقولك ان العلاقه في شرع ربنا محرمه [/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]ماهو مش علشان مش بتلمس ايديها واكتر حاجه سمعتهلها بحبك وحشتيني والاسطوانات المشروخه دي يبقي اللي بتعملوه مش حرام..[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]لا حرام ..[/color][color=#0000ff]عارف ليه؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]لان ربنا خلقلك قلب غلفه بحبه ده المفروض .. جعلك حب الام من ثانيه الولاده وحب الاب بيبدأ من ثانيه اول ما تشوفه اكتر من مره وتاخد عليه [/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]وحب الاخوات[/color][color=#0000ff] برضه كده[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]وحب القرايب [/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]وحب الاصحاب[/color][color=#0000ff] من اول ما تلاقي انسان محترم يبقي صديق ليك[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=#0000ff]وحب النص التاني؟؟[/color]!![/b]
[/font][font=comic sans ms][b]من اول ما تلاقيه وتحس انه فعلا بقي النص التاني؟[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=magenta]معاييرك ايه؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]شكل؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]استايل؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]روشنه؟[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=gray]شخصيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=gray]طيب عرفتها ازاي؟[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b]ممممممممممم اتكلمت معاها [/b]

[/font][font=comic sans ms][b]هعتبره في حدود الدراسه قدرت تتعرف علي شخصيتها في حدود الدراسه؟[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]قدرت تعرف هي بتفكر ازاي بالارقام والحروف؟[/b]

[/font][font=comic sans ms][b]مم اكيد اتكلمت معاها في مواضيع خارجيه وامور شخصيه[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]مممممم آدي تاني غلطه محرمه يا حلو [/b]

[/font][font=comic sans ms][b]ايوه هو مش رسولك صلي الله عليه وسلم حذر من الاختلاط وقال انه محرم في الاسلام..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]طيب آديك خرقت حاجز تاني في طريقك يبقي تفتكر العلاقه هتنجح[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]لا يبقي انت غلطان لان ربك يمهل ولا يهمل[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]زي ما بتعارضه في الدنيا زي ما هيديك علي قد عملك [/b]
[/font][font=comic sans ms][b]في الدنيا والاخره[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]يعني هتبص تلاقيها علاقه غلط ان نجحت في الاول هتفشل في النص وان نجحت للآخر هتفشل لآخر الآخر [/b]
[/font][font=comic sans ms][b]يعني معني كده ان ربنا لما خلقلك قلب حطلك فيه ميعاد تحب وتوظف الحب..[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=red]امتي ؟![/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]لما تبقي رجل بمعني الكلمه عقل يفكر ان دي الانسانه اللي تنفع تفتح بيت وانها شريكه العمر وقلب بيحب يشوفها يلمحها بس معديه وجيب مش لازم مليان بس يقدر يفتح بيت او في طريقه انه يفتح بيت وايد تخبط علي الباب من بابه مش من شباكه يبقي هو ده ميعاد الحب[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b]الحب اللي مش بيسمحلك بس تخرج معاها اللي بيسمحلك انكـ تعتبرها ضلع من ضلوعكـ[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=purple]حبتها واللي كان كان انا عارفه وخلاص مبقتش قاادر علي بعدها[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b]ماهو علشان متخسرهاش ولا هي تخسر حبها لازم تسمع كلامي..[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=magenta]روحلها حالا قولها كفايه كده بقي ؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b]طبعا هي هتستغرب انت بتقول كده ليه متبصش لا في عينيها ولا في رد فعلها كمل اللي هقولك عليه ده..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]قولها كفايه استهتار[/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]كفايه[/color] استهتار ان في رب لا بيغفل ولا بينام عارف ان انا وانتي مش بنبالغ في الغلط بس بنغلط [/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]كفايه[/color] بقي نتقابل من ورا اهلك [/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]كفايه [/color]نتكلم في التليفون [/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=red]كفايه[/color] كلمات وان كانت في نظرنا صغيره ومفيهاش حاجه كفايه انها بتغضب ربنا وفيها عصيان لأوامره[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]فاكره فاكره واحنا بنحلم ببيت صغير يبقي جميل واطفال نعلمهم في احسن مدارس واسبوع كل سنه نسرقه من الوقت نقضيه مع بعض في مكان بنحبه تفتكري حياه سعيده زي دي هتيجي مع كل التنازلات اللي قدمناها في الدنيا؟[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]تفتكري ربنا بيدي حد عصي كلامه ؟[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]كفايه كده بقي ..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=darkred]اصبري وسيبيني[/color] انا كمان اصبر ولما ربنا يديني ويفتح عليا وينفع اجي واتكلم مع اهلك عنك هاجي واخبط الباب[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]بصي يا بنت الحلال انا بحبك وهفضل احبك بس مينفعش استعمل الحب ده دلوقتي الا لما ابقي قادر ارتبط بيكي قدام ربنا وقدام الناس ..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]وعلشان [color=darkred]اثبتلك اني مش بهرب[/color] منك انا مستعد اتكلم مع اهلك[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]ايوه مستعد هقولهم ان انا بحبك من زمان وعايز ارتبط بيكي بس انا مستني الفرصه اللي ابقي فيها جدير بيكي..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=darkorange]عايزك تفهميني[/color] وتساعديني انا وانتي نطلع من بحر الاساءه اللي ان اوانتي غرقنا نفسنا فيه ..[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=blue]والله عجبها كلامك وصدقتك واقتنعت ومش عايزه اقولك عيطت من كتر زعلها علي نفسها.. يبقي انت اخترت صح يا مان ويبقي دي انسانه متتعوضش[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=blue]المحترمين اقل من الزيتون علي البيتزا..[/color][/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkgreen]معجبهاش[/color] كلامك واخدته علي محمل انكـ بتكدب عليها وشكت في نيتكـ يبقي انت غلطان من الاول في اختيارك يا سيدي مش هي دي اللي قدام اي موقف بعد كده هتقدر تثبت حبها ليكـ ..[/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=darkgreen]معجبهاش [/color]كلامكـ بقي ولسه عايزه تقضيها حورات والحياه عندها ايزي[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]بزمتك يا راجل دي واحده تأتمن علي بيت واطفال ؟؟![/b]

[/font][font=comic sans ms][b][color=magenta]شوفت انا حسبتها صح ازاي؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b][color=magenta]شوفت ان طاعه ربنا والامتثال لامره حلوه ازاي؟[/color][/b]
[/font][font=comic sans ms][b]علشان يوم ما تحب وترجعله لو حصل شيء لا قدر الله قلبك ميتحطمش من كتر الجروح [/b]
[/font][font=comic sans ms][b]شايف اصلا ربنا بيحبك ازاي..[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]كفايه عليك كده يا بن آدم [/b]
[/font][font=comic sans ms][b]اظن انا قولتلك كل اللي فيها هتقولي متكلمتش عن كلام الناس[/b]
[/font][font=comic sans ms][b]هقولك الناس مبتبطلش كلام يكفي ان احنا راضيين [color=dimgray]ربي وربك[/color] ورب الناس

[color=red]دمتم بود
مما تصفحت[/color][/b][/font]
فاصل..

[b][font=Comic Sans MS][color=#ff0000]T[color=green]i[/color]M[color=green]o[/color][/color][/font][/b][/center]

بتحبها ؟ طيب ادخل واحنا هنخطبهالك
صفحة 1 من اصل 1